Regulamin sklepu

 I. Postanowienia podstawowe

1. Niniejsze ogólne warunki handlowe (dalej „warunki handlowe”) zostały wydane zgodnie z § 1751 i nast. ustawy nr 89/2012 Dz.U., kodeks cywilny (dalej „kodeks cywilny”).

 

Blueroad RE s.r.o.

IČ:08466807

siedziba: Gruzínská 662/12, 100 00 Praha 10

wpisana do Miejskiego Sądu w Pradze, dział C, wkładka 319397   

            

adres do kontaktu: Blueroad RE s.r.o., Průmyslová 4544/1c, 79601 Prostějov

email: info@blueroad.cz

telefon: 774 826 668

www: www.blueroad.cz

(dalej „sprzedawca”)

 

2. Niniejsze warunki handlowe regulują wzajemne prawa i obowiązki sprzedawcy oraz osoby fizycznej, która zawiera umowę sprzedaży poza zakresem swojej działalności gospodarczej jako konsument lub w ramach swojej działalności gospodarczej (dalej: „kupujący”) za pośrednictwem interfejsu internetowego umieszczonego na stronie internetowej dostępnej pod adresem www.blueroad.cz (dalej „sklep internetowy”).

3. Postanowienia warunków handlowych stanowią integralną część umowy sprzedaży. Postanowienia odmienne zawarte w umowie sprzedaży mają pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszych warunków handlowych.

4. Warunki handlowe i umowa sprzedaży zawierane są w języku czeskim.

II. Informacje o towarach i cenach

1. Informacje o towarach, w tym ceny poszczególnych towarów oraz ich główne właściwości, znajdują się przy poszczególnych towarach w katalogu sklepu internetowego. Opinie i oceny towarów weryfikujemy na podstawie kontaktowego adresu e-mail podanego przy recenzji, który parujemy z historią zamówień. Ceny towarów podane są z podatkiem VAT, wszelkimi opłatami dodatkowymi oraz kosztami zwrotu towaru, jeżeli z uwagi na jego charakter nie może on zostać zwrócony zwykłą drogą pocztową. Ceny towarów pozostają ważne przez okres ich wyświetlania w sklepie internetowym. Niniejsze postanowienie nie wyklucza zawarcia umowy sprzedaży na indywidualnie uzgodnionych warunkach.

2. Wszelka prezentacja towarów umieszczona w katalogu sklepu internetowego ma charakter informacyjny i sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy sprzedaży dotyczącej tych towarów.

3.  Jeżeli w katalogu sklepu internetowego zostanie zaprezentowany oczywisty i wynikający z logiki rzeczy błąd w wycenie lub opisie towaru, sprzedawca jest uprawniony nie zawrzeć umowy sprzedaży albo od już zawartej umowy odstąpić.

4.  Kupujący przyjmuje do wiadomości, że mogą wystąpić przypadki, w których nie dojdzie do zawarcia umowy między Sprzedawcą a Kupującym, w szczególności w przypadku, gdy Kupujący zamówi towar w cenie opublikowanej omyłkowo w wyniku błędu wewnętrznego systemu informacyjnego Sprzedawcy lub pomyłki personelu Sprzedawcy. W takim przypadku Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od umowy sprzedaży, także po tym, jak Kupujący otrzyma e-mail potwierdzający jego zamówienie, o czym Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Kupującego. Przykłady błędnie opublikowanej ceny to w szczególności:

  • cena towaru jest na pierwszy rzut oka nieprawidłowa (np. nie uwzględnia ceny zakupu lub zwykłej ceny towaru);
  • przy cenie towaru brakuje lub pojawia się jedna bądź więcej cyfr;
  • obniżka ceny towaru przekracza 50%, bez udziału towaru w specjalnej kampanii marketingowej lub akcji wyprzedażowej oznaczonej specjalnym symbolem i komunikującej odpowiednią wysokość rabatu.

 

5. Ewentualnych rabatów od ceny zakupu towaru nie można łączyć, chyba że sprzedawca i kupujący postanowią inaczej.

III. Zamówienie i zawarcie umowy sprzedaży

1. Koszty poniesione przez kupującego w związku z użyciem środków komunikacji na odległość w celu zawarcia umowy sprzedaży (koszty połączenia internetowego, koszty połączeń telefonicznych) ponosi kupujący. Koszty te nie różnią się od stawek podstawowych.

2. Kupujący składa zamówienie w następujący sposób:

  • za pośrednictwem swojego konta klienta, jeżeli wcześniej dokonał rejestracji w sklepie internetowym,
  • wypełniając formularz zamówienia bez rejestracji.  

 

3. Przy składaniu zamówienia kupujący wybiera towar, liczbę sztuk, sposób płatności i dostawy.

4. Przed wysłaniem zamówienia kupujący ma możliwość sprawdzenia i zmiany danych wprowadzonych do zamówienia. Zamówienie wysyła do sprzedawcy poprzez kliknięcie przycisku wyślij zamówienie. Dane podane w zamówieniu są przez sprzedawcę uważane za prawidłowe. Warunkiem ważności zamówienia jest wypełnienie wszystkich pól obowiązkowych w formularzu zamówienia oraz potwierdzenie przez kupującego zapoznania się z niniejszymi warunkami handlowymi.

5. Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia sprzedawca prześle kupującemu potwierdzenie otrzymania zamówienia na adres e-mail podany przez kupującego przy składaniu zamówienia. Potwierdzenie to ma charakter automatyczny i nie stanowi zawarcia umowy. Załącznikiem do potwierdzenia są aktualne warunki handlowe sprzedawcy. Umowa sprzedaży zostaje zawarta dopiero po przyjęciu zamówienia przez sprzedawcę. Informacja o przyjęciu zamówienia zostaje wysłana na adres e-mail kupującego. / Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia sprzedawca prześle kupującemu potwierdzenie otrzymania zamówienia na adres e-mail podany przez kupującego przy składaniu zamówienia. Potwierdzenie to uznaje się za zawarcie umowy. Umowa sprzedaży zostaje zawarta potwierdzeniem zamówienia przez sprzedawcę na adres e-mail kupującego.

6. Jeżeli sprzedawca nie może spełnić któregoś z wymogów wskazanych w zamówieniu, wyśle kupującemu na jego adres e-mail zmodyfikowaną ofertę. Zmodyfikowana oferta jest uważana za nową propozycję zawarcia umowy sprzedaży i w takim przypadku umowa zostaje zawarta poprzez potwierdzenie przez kupującego przyjęcia tej oferty na adres e-mail sprzedawcy podany w niniejszych warunkach handlowych.

7. Wszystkie zamówienia przyjęte przez sprzedawcę są wiążące. Kupujący może anulować zamówienie do czasu doręczenia mu zawiadomienia o przyjęciu zamówienia przez sprzedawcę. Kupujący może anulować zamówienie telefonicznie lub e-mailem sprzedawcy wskazanym w niniejszych warunkach handlowych.

8. W przypadku oczywistego błędu technicznego po stronie sprzedawcy przy podaniu ceny towaru w sklepie internetowym lub w trakcie składania zamówienia, sprzedawca nie jest zobowiązany dostarczyć towaru po tej ewidentnie błędnej cenie, nawet jeśli kupującemu zostało wysłane automatyczne potwierdzenie otrzymania zamówienia zgodnie z niniejszymi warunkami handlowymi. Sprzedawca niezwłocznie poinformuje kupującego o błędzie i prześle mu na jego adres e-mail zmodyfikowaną ofertę. Zmodyfikowana oferta jest uważana za nową propozycję zawarcia umowy sprzedaży i w takim przypadku umowa zostaje zawarta potwierdzeniem przyjęcia przez kupującego na adres e-mail sprzedawcy.

IV. Konto klienta

1. Na podstawie rejestracji dokonanej przez kupującego w sklepie internetowym kupujący może uzyskać dostęp do swojego konta klienta. Ze swojego konta klienta kupujący może składać zamówienia. Kupujący może również zamawiać towary bez rejestracji.

2. Przy rejestracji konta klienta i przy składaniu zamówienia kupujący jest zobowiązany do podawania prawdziwych i poprawnych danych. Dane podane w koncie użytkownika kupujący zobowiązany jest aktualizować przy każdej zmianie. Dane podane przez kupującego w koncie klienta i przy składaniu zamówienia są przez sprzedawcę uważane za prawidłowe.

3. Dostęp do konta klienta jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący jest zobowiązany zachować poufność informacji niezbędnych do dostępu do swojego konta klienta. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne nadużycia konta klienta przez osoby trzecie.

4. Kupujący nie jest uprawniony do umożliwiania korzystania z konta klienta osobom trzecim.

5. Sprzedawca może zlikwidować konto użytkownika, w szczególności w przypadku, gdy kupujący przez dłuższy czas z niego nie korzysta lub gdy kupujący naruszy swoje obowiązki wynikające z umowy sprzedaży lub niniejszych warunków handlowych.

6. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że konto użytkownika może nie być dostępne w sposób ciągły, w szczególności z uwagi na konieczną konserwację sprzętu i oprogramowania sprzedawcy lub sprzętu i oprogramowania osób trzecich.

V. Warunki płatności i dostawy towaru

1. Cenę towaru oraz ewentualne koszty związane z dostawą towaru zgodnie z umową sprzedaży kupujący może opłacić w następujący sposób:

  • bezgotówkowo przelewem na rachunek bankowy sprzedawcy nr 2301684716/2010, prowadzony w Fio banka,
  • bezgotówkowo kartą płatniczą,
  • bezgotówkowo przelewem na rachunek sprzedawcy za pośrednictwem bramki płatniczej ComGate,
  • za pobraniem – gotówką przy odbiorze towaru,
  • gotówką lub kartą płatniczą przy osobistym odbiorze w punkcie wydania przesyłek 

 

2. Wraz z ceną zakupu kupujący jest zobowiązany uiścić sprzedawcy koszty związane z pakowaniem i dostawą towaru w uzgodnionej wysokości. Jeżeli nie wskazano wyraźnie inaczej, przez cenę zakupu rozumie się także koszty związane z dostawą towaru.

3. W przypadku płatności gotówką cena zakupu jest płatna przy odbiorze towaru. W przypadku płatności bezgotówkowej cena zakupu jest płatna w ciągu 7 dni od zawarcia umowy sprzedaży.

4. W przypadku płatności za pośrednictwem bramki płatniczej kupujący postępuje zgodnie z instrukcjami właściwego dostawcy płatności elektronicznych. 

5. W przypadku płatności bezgotówkowej zobowiązanie kupującego do zapłaty ceny zakupu jest spełnione z chwilą zaksięgowania odpowiedniej kwoty na rachunku bankowym sprzedawcy.

6. Sprzedawca nie wymaga od kupującego żadnej zaliczki ani innej podobnej płatności z góry. Zapłata ceny zakupu przed wysyłką towaru nie jest zaliczką.

7. Zgodnie z ustawą o ewidencji sprzedaży sprzedawca jest zobowiązany wystawić kupującemu paragon. Jednocześnie jest zobowiązany zarejestrować przyjętą sprzedaż u organu podatkowego online, a w przypadku awarii technicznej najpóźniej w ciągu 48 godzin.

8. Towar dostarczany jest kupującemu:

  • na adres wskazany przez kupującego w zamówieniu,
  • za pośrednictwem punktu wydania przesyłek – na adres punktu wybranego przez kupującego.

 

9. Wybór sposobu dostawy następuje podczas składania zamówienia.

10. Koszty dostawy towaru, w zależności od sposobu wysyłki i odbioru towaru, są wskazane w zamówieniu kupującego oraz w potwierdzeniu zamówienia przez sprzedawcę. W przypadku, gdy sposób transportu zostanie uzgodniony na podstawie szczególnego żądania kupującego, kupujący ponosi ryzyko i ewentualne dodatkowe koszty związane z tym sposobem transportu.

11. Jeżeli zgodnie z umową sprzedaży sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć towar na miejsce wskazane przez kupującego w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany odebrać towar przy dostawie. W przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie kupującego konieczne jest ponowne dostarczenie towaru lub w sposób inny niż wskazany w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany pokryć koszty związane z ponownym doręczeniem towaru lub z innym sposobem doręczenia.

12. Przy odbiorze towaru od przewoźnika kupujący jest zobowiązany sprawdzić nienaruszalność opakowania towaru i zweryfikować, czy towar nie został uszkodzony w transporcie. W przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości należy niezwłocznie poinformować przewoźnika i sprzedawcę. Jeżeli stwierdzone zostanie naruszenie opakowania wskazujące na nieuprawnioną ingerencję w przesyłkę lub jej uszkodzenie, kupujący nie ma obowiązku odbioru przesyłki od przewoźnika.

13. Sprzedawca wystawi kupującemu dokument podatkowy – fakturę. Dokument podatkowy zostanie wysłany na adres e-mail kupującego./Dokument podatkowy zostanie dołączony do dostarczanego towaru.

14. Kupujący nabywa prawo własności do towaru z chwilą zapłaty pełnej ceny zakupu towaru, w tym kosztów dostawy, jednak nie wcześniej niż z chwilą odbioru towaru. Odpowiedzialność za przypadkowe zniszczenie, uszkodzenie lub utratę towaru przechodzi na kupującego z chwilą odbioru towaru lub w chwili, gdy kupujący był zobowiązany towar odebrać, lecz wbrew umowie sprzedaży tego nie uczynił.

VI. Odstąpienie od umowy

1. Kupujący, który zawarł umowę sprzedaży poza zakresem swojej działalności gospodarczej jako konsument, ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży.

2. Termin na odstąpienie od umowy wynosi 14 dni

  • od dnia odbioru towaru,
  • od dnia odbioru ostatniej dostawy towaru, jeżeli przedmiotem umowy jest kilka rodzajów towarów lub dostawa w kilku częściach,
  • od dnia odbioru pierwszej dostawy towaru, jeżeli przedmiotem umowy jest regularna, powtarzalna dostawa towaru.

 

3. Kupujący nie może między innymi odstąpić od umowy sprzedaży w przypadku:

  • świadczenia usług, jeżeli zostały wykonane za jego uprzednią wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i sprzedawca poinformował kupującego przed zawarciem umowy, że w takim przypadku nie przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy,
  • dostawy towaru lub usługi, których cena zależy od wahań na rynku finansowym niezależnych od woli sprzedawcy i do których może dojść w trakcie terminu do odstąpienia od umowy,
  • dostawy napojów alkoholowych, które mogą być dostarczone dopiero po upływie trzydziestu dni, a ich cena zależy od wahań na rynku finansowym niezależnych od woli sprzedawcy,
  • dostawy towaru wykonanego według specyfikacji kupującego lub służącego zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
  • dostawy towaru, który ulega szybkiemu zepsuciu, a także towaru, który po dostarczeniu został nierozerwalnie połączony z innym towarem,
  • dostawy towaru w zapieczętowanym opakowaniu, który po otwarciu opakowania nie może zostać zwrócony ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
  • dostawy nagrania dźwiękowego lub wizualnego albo oprogramowania komputerowego, jeżeli zostało otwarte oryginalne opakowanie,
  • dostawy gazet, periodyków lub czasopism,
  • dostawy treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym i zostały dostarczone za uprzednią wyraźną zgodą kupującego przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a sprzedawca poinformował kupującego przed zawarciem umowy, że w takim przypadku nie przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy,
  • w innych przypadkach wskazanych w § 1837 kodeksu cywilnego.

 

4. Dla zachowania terminu do odstąpienia od umowy kupujący musi wysłać oświadczenie o odstąpieniu w terminie przewidzianym na odstąpienie.

5. Do odstąpienia od umowy sprzedaży kupujący może wykorzystać wzór Formularza odstąpienia od umowy udostępniony przez sprzedawcę. Oświadczenie o odstąpieniu kupujący wysyła na adres e-mail lub adres doręczeń sprzedawcy wskazany w niniejszych warunkach handlowych. Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi kupującemu otrzymanie formularza.

6. Kupujący, który odstąpił od umowy, jest zobowiązany zwrócić sprzedawcy towar w terminie 14 dni od odstąpienia od umowy sprzedawcy. Kupujący ponosi koszty zwrotu towaru sprzedawcy, również w przypadku, gdy z uwagi na charakter towaru nie może on zostać zwrócony zwykłą drogą pocztową.

7. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży sprzedawca zwróci kupującemu niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od odstąpienia, wszystkie otrzymane środki pieniężne, w tym koszty dostawy, w ten sam sposób. Sprzedawca zwróci kupującemu środki pieniężne w inny sposób tylko wtedy, gdy kupujący wyrazi na to zgodę i nie powstaną mu z tego tytułu dodatkowe koszty.

8. Jeżeli kupujący wybrał inny niż najtańszy sposób dostawy oferowany przez sprzedawcę, sprzedawca zwróci koszty dostawy w wysokości odpowiadającej najtańszemu oferowanemu sposobowi dostawy.

9. Jeżeli kupujący odstąpi od umowy sprzedaży, sprzedawca nie jest zobowiązany zwrócić otrzymanych środków pieniężnych kupującemu przed przekazaniem mu towaru przez kupującego lub przed wykazaniem przez kupującego, że towar został do sprzedawcy wysłany.

10. Kupujący ma obowiązek zwrócić sprzedawcy towar nienaruszony, nieużywany i niebrudny, a jeżeli to możliwe – w oryginalnym opakowaniu. Sprzedawca jest uprawniony do jednostronnego potrącenia roszczenia o odszkodowanie za uszkodzenie towaru z roszczeniem kupującego o zwrot ceny zakupu.

11. Sprzedawca jest uprawniony odstąpić od umowy sprzedaży z powodu wyczerpania zapasów, niedostępności towaru lub gdy producent, importer lub dostawca towaru wstrzymał produkcję lub import towaru. Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym kupującego za pośrednictwem adresu e-mail wskazanego w zamówieniu i w terminie 14 dni od zawiadomienia o odstąpieniu od umowy sprzedaży zwróci wszystkie środki pieniężne, w tym koszty dostawy, które od niego otrzymał na podstawie umowy, w ten sam sposób, ewentualnie w sposób wskazany przez kupującego.

VII. Prawa z tytułu wad towaru (dotyczy konsumentów – nieprzedsiębiorców)

1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego za to, że towar w chwili odbioru jest wolny od wad. W szczególności sprzedawca odpowiada wobec kupującego, że w chwili odbioru towaru przez kupującego:

  • towar ma właściwości uzgodnione przez strony, a w braku uzgodnień – ma takie właściwości, które sprzedawca lub producent opisał lub których kupujący mógł oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru i reklamę przez nich prowadzoną,
  • towar nadaje się do celu, o którym sprzedawca informuje lub do którego towary tego rodzaju są zwykle używane,
  • towar odpowiada jakością lub wykonaniem uzgodnionej próbce lub wzorcowi, jeśli jakość lub wykonanie określono według uzgodnionej próbki lub wzorca,
  • towar jest w odpowiedniej ilości, miarze lub wadze, a także spełnia wymogi przepisów prawa.

 

2.  Konsument jest uprawniony do realizacji prawa z tytułu wady, która wystąpi w towarze konsumpcyjnym w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od odbioru. Kupujący przedsiębiorca (IČ) jest uprawniony do realizacji prawa z tytułu wady, która wystąpi w towarze konsumpcyjnym w ciągu dwunastu miesięcy od odbioru.

3. Jeżeli na sprzedawanym towarze, jego opakowaniu, w instrukcji dołączonej do towaru lub w reklamie zgodnie z innymi przepisami prawa wskazano okres, w którym można używać towaru, stosuje się przepisy o gwarancji jakości. W ramach gwarancji jakości sprzedawca zobowiązuje się, że towar przez określony czas będzie przydatny do zwykłego użytku lub zachowa zwykłe właściwości. Jeżeli kupujący zasadnie zgłosił sprzedawcy wadę towaru, termin do realizacji praw z tytułu wad oraz okres gwarancji nie biegną przez czas, w którym kupujący nie może używać wadliwego towaru.

4. Postanowień z poprzedniego ustępu warunków handlowych nie stosuje się do towarów sprzedawanych po obniżonej cenie z uwagi na wadę, dla której cenę obniżono, do zużycia towaru spowodowanego jego zwykłym używaniem, do towarów używanych – w zakresie wady odpowiadającej stopniowi użycia lub zużycia, którą towar miał przy odbiorze przez kupującego, lub jeżeli wynika to z charakteru towaru. Prawo z tytułu wad towaru nie przysługuje kupującemu, jeżeli przed odbiorem towaru wiedział o wadzie lub jeżeli sam tę wadę spowodował.

5. W przypadku wystąpienia wady kupujący może złożyć sprzedawcy reklamację i żądać:

  • wymiany na nowy towar,
  • naprawy towaru,
  • odpowiedniej obniżki ceny zakupu,
  • odstąpienia od umowy.

 

6. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy:

  • jeżeli towar ma wadę istotną,
  • jeżeli nie może prawidłowo korzystać z rzeczy z powodu powtarzającego się występowania wady lub wad po naprawie,
  • w przypadku większej liczby wad towaru.

 

7. Istotne jest takie naruszenie umowy, o którym strona naruszająca umowę już przy jej zawarciu wiedziała lub powinna była wiedzieć, że druga strona nie zawarłaby umowy, gdyby przewidywała to naruszenie.

8. W przypadku wady stanowiącej nieistotne naruszenie umowy (bez względu na to, czy wada jest usuwalna czy nieusuwalna) kupujący ma prawo do usunięcia wady albo odpowiedniej obniżki ceny zakupu.

9. Jeżeli usuwalna wada pojawiła się po naprawie ponownie (zwykle trzecia reklamacja tej samej wady lub czwarta różnych wad) lub towar posiada większą liczbę wad (z reguły co najmniej trzy wady jednocześnie), kupujący ma prawo żądać obniżki ceny zakupu, wymiany towaru lub odstąpić od umowy.

10. Przy składaniu reklamacji kupujący jest zobowiązany poinformować sprzedawcę, z którego prawa korzysta. Zmiana wyboru bez zgody sprzedawcy jest możliwa tylko wtedy, gdy kupujący żądał naprawy wady, która okaże się nieusuwalna. Jeżeli kupujący nie wybierze w porę prawa z tytułu istotnego naruszenia umowy, przysługują mu prawa jak przy nieistotnym naruszeniu umowy.

11. Jeżeli naprawa lub wymiana towaru nie jest możliwa, kupujący może na podstawie odstąpienia od umowy żądać zwrotu ceny zakupu w pełnej wysokości.

12. Jeżeli sprzedawca udowodni, że kupujący przed odbiorem wiedział o wadzie towaru lub sam ją spowodował, sprzedawca nie jest zobowiązany uwzględnić roszczenia kupującego.

13. Kupujący nie może reklamować towaru przecenionego z powodu wady, dla której towar został przeceniony.

14. Sprzedawca jest zobowiązany przyjąć reklamację w każdej swojej placówce, w której przyjęcie reklamacji jest możliwe, ewentualnie również w siedzibie lub miejscu prowadzenia działalności. Sprzedawca jest zobowiązany wydać kupującemu pisemne potwierdzenie o dacie zgłoszenia roszczenia, treści reklamacji oraz żądanym sposobie jej rozpatrzenia, jak również potwierdzenie o dacie i sposobie rozpatrzenia reklamacji, w tym potwierdzenie wykonania naprawy i czasie jej trwania, ewentualnie pisemne uzasadnienie odmowy reklamacji.

15. Sprzedawca lub upoważniony przez niego pracownik podejmie decyzję o reklamacji niezwłocznie, w skomplikowanych przypadkach w ciągu trzech dni roboczych. Do tego terminu nie wlicza się czasu odpowiedniego – w zależności od rodzaju produktu lub usługi – potrzebnego do fachowej oceny wady. Reklamacja, w tym usunięcie wady, musi zostać rozpatrzona niezwłocznie, najpóźniej w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji, chyba że sprzedawca uzgodni z kupującym dłuższy termin. Bezskuteczny upływ tego terminu uważa się za istotne naruszenie umowy i kupujący ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży. Za moment złożenia reklamacji uważa się moment, w którym przejaw woli kupującego (skorzystanie z prawa z tytułu wadliwego wykonania) dotrze do sprzedawcy.

16. Sprzedawca poinformuje kupującego na piśmie o wyniku reklamacji.

17. Prawo z tytułu wadliwego wykonania nie przysługuje kupującemu, jeżeli przed odbiorem rzeczy wiedział, że rzecz ma wadę, albo jeżeli kupujący sam wadę spowodował.

18. W przypadku uzasadnionej reklamacji kupujący ma prawo do zwrotu celowo poniesionych kosztów związanych ze złożeniem reklamacji. Kupujący może skorzystać z tego prawa u sprzedawcy w terminie jednego miesiąca po upływie okresu gwarancyjnego, w przeciwnym razie sąd może go nie przyznać.

19. Wybór sposobu rozpatrzenia reklamacji należy do kupującego.

20. Prawa i obowiązki stron umowy w zakresie praw z tytułu wadliwego wykonania regulują § 1914–1925, § 2099–2117 i § 2161–2174 kodeksu cywilnego oraz ustawa nr 634/1992 Dz.U., o ochronie konsumentów.

21. Dalsze prawa i obowiązki stron związane z odpowiedzialnością sprzedawcy za wady reguluje regulamin reklamacyjny sprzedawcy.

VIII. Doręczanie

1. Strony umowy mogą doręczać sobie nawzajem całą korespondencję pisemną za pośrednictwem poczty elektronicznej.

2. Kupujący doręcza korespondencję sprzedawcy na adres e-mail wskazany w niniejszych warunkach handlowych. Sprzedawca doręcza korespondencję kupującemu na adres e-mail wskazany w jego koncie klienta lub w zamówieniu.

IX. Dane osobowe

1. Wszystkie informacje, które podasz w trakcie naszej współpracy, są poufne i będą traktowane jako poufne. Jeżeli nie udzielisz nam pisemnej zgody, nie będziemy wykorzystywać Twoich danych w inny sposób niż w celu wykonania umowy, z wyjątkiem adresu e-mail, na który mogą być wysyłane komunikaty handlowe, ponieważ taki sposób dopuszcza prawo, o ile go nie odrzucisz. Komunikaty te mogą dotyczyć wyłącznie podobnych lub powiązanych towarów i można je w każdej chwili w prosty sposób (wysyłając list, e-mail lub klikając link w komunikacie handlowym) anulować. Adres e-mail będzie przechowywany w tym celu przez okres 3 lat od zawarcia ostatniej umowy między stronami.

2. Bardziej szczegółowe informacje o ochronie danych osobowych znajdziesz w Polityce ochrony danych osobowych TUTAJ

X. Pozasądowe rozwiązywanie sporów

1. Właściwym organem do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich wynikających z umowy sprzedaży jest Czeska Inspekcja Handlowa, z siedzibą Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, adres internetowy: https://adr.coi.cz/cs. Platformę rozwiązywania sporów online dostępną pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr można wykorzystać przy rozwiązywaniu sporów między sprzedawcą a kupującym wynikających z umowy sprzedaży.

2. Europejskie Centrum Konsumenckie Republika Czeska, z siedzibą Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, adres internetowy: http://www.evropskyspotrebitel.cz jest punktem kontaktowym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 2006/2004 i dyrektywę 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie internetowego rozstrzygania sporów konsumenckich).

3. Sprzedawca jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej. Kontrolę działalności gospodarczej w zakresie swoich kompetencji prowadzi właściwy urząd działalności gospodarczej. Czeska Inspekcja Handlowa sprawuje w określonym zakresie m.in. nadzór nad przestrzeganiem ustawy nr 634/1992 Dz.U., o ochronie konsumentów.

XI. Postanowienia końcowe

1. Wszystkie uzgodnienia między sprzedawcą a kupującym podlegają porządkowi prawnemu Republiki Czeskiej. Jeżeli stosunek prawny wynikający z umowy sprzedaży zawiera element międzynarodowy, strony uzgadniają, że stosunek ten podlega prawu Republiki Czeskiej. Nie narusza to praw konsumenta wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

2. Sprzedawca nie jest związany wobec kupującego żadnymi kodeksami postępowania w rozumieniu § 1826 ust. 1 lit. e) kodeksu cywilnego.

3. Wszelkie prawa do stron internetowych sprzedawcy, w szczególności prawa autorskie do treści, w tym układu strony, zdjęć, filmów, grafik, znaków towarowych, logo i innych treści oraz elementów, przysługują sprzedawcy. Zabrania się kopiowania, modyfikowania lub innego wykorzystywania stron internetowych lub ich części bez zgody sprzedawcy.

4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy powstałe w wyniku ingerencji osób trzecich w sklep internetowy lub w wyniku jego używania niezgodnie z przeznaczeniem. Kupujący nie może podczas korzystania ze sklepu internetowego stosować procedur, które mogłyby negatywnie wpływać na jego działanie, ani wykonywać żadnych czynności, które mogłyby pozwolić jemu lub osobom trzecim na nieuprawnioną ingerencję lub nieuprawnione użycie oprogramowania lub innych elementów składających się na sklep internetowy, jak również korzystać ze sklepu internetowego lub jego części bądź oprogramowania w sposób sprzeczny z jego przeznaczeniem lub celem.

5. Kupujący przejmuje na siebie ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 ust. 2 kodeksu cywilnego.

6. Umowa sprzedaży, włącznie z warunkami handlowymi, jest archiwizowana przez sprzedawcę w formie elektronicznej i nie jest dostępna.

7. Brzmienie warunków handlowych może być przez sprzedawcę zmieniane lub uzupełniane. Niniejsze postanowienie nie narusza praw i obowiązków powstałych w okresie obowiązywania poprzedniego brzmienia warunków handlowych.

8. Załącznikiem do warunków handlowych jest wzór formularza odstąpienia od umowy.

 

Niniejsze warunki handlowe wchodzą w życie z dniem 31.7.2020.

 

Formularz odstąpienia od umowy Blueroad